Interim Advies Software
  • 360-graden-benadering
  • Maatschappelijk verantwoord
  • Margeoptimalisatie

Grippr ontzorgt de zorg!

Grippr.nl > Nieuws > Grippr ontzorgt de zorg!

Grippr ontzorgt de zorg!

 

 

We weten het uit ervaring: werk je in de zorg dan heb je het niet makkelijk. Budgetten zijn te klein, er is een schreeuwend tekort aan vakbekwame medewerkers en het lijkt soms wel of reorganisaties nooit ophouden. Vaak gaat dat ten koste van de cliënt/patiënt.

 

Helaas kunnen we niet alle problemen in de zorg verhelpen.

 

Wel kunnen we in de zorg veel administratieve rompslomp en kosten besparen bij de inkoop van hun basisproducten zoals eten, drinken, incontinentieluiers en dergelijke. Dat geldt vooral als de inkoop gedaan wordt op veel locaties en/of door een groot aantal personen.

 

Onder meer de zorginstellingen Ipse de Bruggen (390 locaties) en ’s Heeren Loo (754 locaties) en Verslavingszorg Noord-Nederland profiteren dagelijks van onze ontzorgende Purchase2Pay-oplossing.

 

12 minuten per dag

 

Dagelijks besteedt een zorgmedewerker gemiddeld maar liefst 12 minuten achter de computer. Clientverslagen schrijven, administratie doen, maar ook bestellingen uitvoeren. Werk dat hij of zij vaak absoluut niet leuk vindt.

 

Wij kunnen een Purchase2Pay systeem uiterst gebruiksvriendelijk inrichten zodat bestellen aanzienlijk minder tijd kost en er hierbij veel minder fouten gemaakt worden. Als bestelgemachtigde zie je in een oogopslag wie van welke vesting wat wanneer heeft besteld. Onnodige ‘dubbele bestellingen’ worden voorkomen en de afdeling boekhouding heeft minder inkoopfacturen te verwerken.

 

Onderstaand vermelden we in het kort onze beproefde modulaire aanpak rondom selectie van tijd- en kostenbesparende P2P-systemen.

 

Module 1: in kaart brengen” (workshop)

 

Onder meer de volgende aspecten brengen we gedetailleerd in kaart:

  • Huidige P2P inkoopdeelprocessen inclusief de gebruikte software en automatiseringsgraad.
  • Gewenste situatie per inkoop deelproces.
  • Het verschil tussen de huidige en gewenste situatie.

 

 

 

Module 2: oplossingsrichting kiezen

 

Op basis van onze deskresearch en de uitkomsten uit module 1 stellen we gezamenlijk specificaties op. Softwareleveranciers die voldoen aan die specificaties worden geselecteerd. Tijdens module 2 wordt door ons het volgende beschreven:

  • Advies voor oplossingsrichting.
  • Gewenste basisspecificaties van de software.
  • Longlist: welk type software voldoet aan de gestelde specificaties.
  • Optie: business case voor onderbouwing/rechtvaardiging van de investering.

 

Module 3: besluiten en uitvoering

 

In deze fase wordt er besloten om bepaalde onderdelen binnen het inkoopproces te digitaliseren. Om verzekerd te zijn van een succesvolle implementatie doorlopen we hierbij de volgende stappen:

  • Pakketdemonstraties van softwareleveranciers (2 tot 5 partijen, o.a. afhankelijk van module 2).
  • Beoordeling van en advisering over offertes en plannen van aanpak.
  • Contractering van de gekozen oplossing (optie).
  • Implementatieplan (optie).
  • Onderhoud (optie).

 

Meer informatie?

 

Wilt u meer weten over Purchase2Pay, ook wel Procurement2Pay genoemd? Of wellicht een vrijblijvende gesprek over onze aanpak? Neem dan vrijblijvend contact op  met een van onze consultants: 085-0074433 

 

Door Corona-crisis is inkoop in de zorg nu topsport

 

Krijg je Tail Spend onder controle!