Grippr.nl > Oplossingen > Supplier Management

Supplier Management

Grip op leveranciers

Uw organisatie doet zaken met honderden, misschien wel duizenden leveranciers. Zeker als inkoop niet volledig is gecentraliseerd, kan het lastig zijn overzicht te houden over al die partijen, hun contactgegevens, leveringsvoorwaarden en certificaatbeheer. Een leveranciersportaal zorgt voor een centrale opslag van leveranciersgegevens maar vooral voor juiste en accurate gegevens. Leveranciers vullen NAW-gegevens zelf in binnen het portaal. Ook vragen op het gebied van duurzaamheid, certificering, kinderarbeid kunnen beantwoord worden. Een ander groot voordeel van een Supplier Portal is het kunnen communiceren met leveranciers via het portaal. Zaken als contractverlengingen, wijzigende voorwaarden maar ook een bericht over bijvoorbeeld “No Gift Policy” kunnen centraal worden uitgestuurd.

Een Supplier Portal biedt grote kwantitatieve en kwalitatieve voordelen tegen relatief lage implementatie- en maandelijkse kosten. Wij richten uw self-service leveranciersportaal volledig in; uw leveranciers houden het zelf actueel. Uw mensen in Business, Finance en Procurement hebben de juiste informatie in een oogwenk beschikbaar. Onze cloud-based supplier portal is de logische stap naar supply chain finance.

De Grippr-methode

Advies: Grippr heeft de juiste expertise om uw vendor management te optimaliseren en uw leveranciersmanagement processen te voorzien van de juiste software. Wij kunnen u zelfs volledig ontzorgen door de leveranciersmanagement werkzaamheden turn-key op te leveren. Natuurlijk kunt u ook een interim professional van Grippr laten participeren in uw team. U beslist.

Bij Grippr vallen de volgende werkzaamheden onder supplier management:

Advies over leveranciersbeheer en leveranciersmanagement

Advies over compliancy, risk en privacy management (AVG)

Selectie en implementatie van Supplier Portals

Inrichting van vendor management

Classificatie van leveranciers

Opstellen van questionnaires per leverancierscategorie

Consolideren en centraliseren van leveranciersgegevens

Beoordelen van leveranciersgegevens

Inrichten van uw Supplier Portal

Training en coaching van uw medewerkers

Wij zetten innovatieve (cloud) software in die
past bij uw vraagstukken en bij uw organisatie.

Software: Wij zetten innovatieve (cloud) software in die past bij uw vraagstukken en bij uw organisatie. Grippr is onder andere partner van Greenstone en Gatekeeper.

Direct resultaat:

Geoptimaliseerd leveranciersmanagement

Een Supplier Portal voor gecentraliseerde eenduidige leveranciersgegevens

Uw leveranciersgegevens AVG-proof

Versterking van uw team met interim vendor/leveranciersmanagers

Supplier management as a service

Neem nu contact op om snel grip op uw
leveranciers te krijgen!

Neem contact op