Interim Advies Software
  • 360-graden-benadering
  • Maatschappelijk verantwoord
  • Margeoptimalisatie

Waarde van een Supplier Portal vaak onderschat!

supplier portal software

Grippr.nl > Nieuws > Waarde van een Supplier Portal vaak onderschat!

Waarde van een Supplier Portal vaak onderschat!

 

juni 2020 | Merel Plante en Alex Couperus

 

Een organisatie werkt gemiddeld samen met zo’n 300 leveranciers. Voor een optimale samenwerking zouden inkoopverantwoordelijken het liefst contact willen onderhouden met al hun leveranciers. Door omstandigheden blijft het aantal contactmomenten echter beperkt, is uw leveranciersdata niet up to date en mist u zelfs informatie van uw strategische leveranciers. Met een cloud based Supplier Portal houden uw leveranciers hun gegevens zelf bij. Dit levert u een enorme tijd- en kostenbesparing op omdat u leveranciersinformatie niet zelf hoeft in te voeren en te actualiseren. Een Supplier Portal is tevens een platform om makkelijk en digitaal met uw leveranciers te communiceren. Dit beperkt uw risico’s en biedt u nieuwe/extra inkoopmogelijkheden.

 

Aantoonbare voordelen

De waarde van een Supplier Portal wordt nog vaak onderschat. Terwijl het een groot aantal aantoonbare voordelen biedt. Uw leveranciers voeren hun gegevens zelf in en houden die zelf actueel omdat dit voor hen van groot belang is. U bespaart hierdoor enerzijds enorm veel tijd en beschikt anderzijds over vitale en altijd
up to date leveranciersinformatie voor het maken van goed onderbouwde strategische en operationele keuzes.

 

Grippr | Merel Plante: door gebruik te maken van een Supplier Portal legt u de administratieve lasten bij u leveranciers en beschikt u over een ideaal meet- en communicatie instrument.

 

Gecentraliseerde leveranciersinformatie

Een Supplier Portal biedt u de juiste leveranciersinformatie. Maar ook kunt u gemakkelijk communiceren met uw leveranciers en vragenlijsten versturen naar uw leveranciers. Zodat u bijvoorbeeld kunt meten hoe duurzaam uw leveranciers werken, vragen kan stellen op het gebied van slavernij, kinderarbeid en de door u gewenste of vereiste kwaliteitscertificeringen. Het geeft u dus meer grip op uw leveranciers!

 

Een onmisbare oplossing voor ultieme samenwerking

Uiteraard kunt u in uw Supplier Portal al uw leveranciers volledig naar wens onderverdelen en indelen in onder meer operationele leveranciers, tactische leveranciers en strategische leveranciers. Met de laatstgenoemde leveranciers zou u, binnen een integraal Supplier Management-beleid, zelfs samen producten of diensten kunnen ontwikkelen (Supply Quality Development). Hierbij werkt u samen als gelijkwaardige partners en profiteert u beiden optimaal van de samenwerking.

 

Meer weten?

Grippr beschikt over uitgebreide expertise om uw Supplier Management te optimaliseren. Neem voor een objectief (online) adviesgesprek of een demo vrijblijvend contact op met een van onze Consultants,  u kunt ons bereiken via info@grippr.nl of 085 – 007 44 33

 

ContractNow